Thursday, February 18, 2010

Panduan Supaya Orang Suka kepada kita


This is the summary that i read from a book written by Dr Fadzilah Kamsah.

Beberapa perkara yang membantu anda menjadi orang yang mudah disukai:

1. Anda mesti suka menolong orang
2. Jadilah orang yang jujur, ikhlas, dan berhati baik dan gambarkan sifat-sifat mulia dalam komunikasi anda. tetapi ingat, jangan bersandiwara keran sekali orang tahu anda cuma berpura-pura, sampai mati orang itu membenci anda
3. Banyakkan mendengar dari bercakap.
4. Jadikan diri anda seorang yang menarik minat orang itu apabila bercakap kepadanya.
5. Apabila berbual gunakan gaya positif dan koorperatif. Gaya positif tidak menggunakan perkataan-perkataan negatif. Gaya koorperatif tidak tunjuk pandai dengan membuktikan orang lain salah ataupun tidak betul.
6. Tunjukkan anda seorang yang positif. Jangan suka merungut-rungut.

There is other tips but look similar to these tips..enjoy reading. I want to be someone that people like too... hihihi

Wednesday, February 3, 2010

Azam Ke???

Dah lame plak x ber blog...mungkin xsampai seru nk conteng2..all the things yg nk wat kene de mood...so, bile mood dh smpi br la conteng....
Azam or mission dis year:
1. kurus kan badan, kalau leh 7 kg...tp mmg nk turun 7kg sbb nak iphone...ade org nak kasi hadiah klu turun 7kg...manyak syiook...utk wahida, kene turun 10kg tau..haha
2. prepare utk mase depan..apakah???hehehe
3. berfikiran positif...jangan nk kutuk2 org if xtau pe yg sebenarnye..
4. bawak kete ngn berhemah...tolong la nabilah,elok2 skit bwk kete tu..hihihi
5. kumpul duit banyak2...maksudnye berjimat cermat..bersama2 hanim...nasib de kawan, klu x, mmg shopping je keje aku..
6. menjadi lecturer yang berdedikasi..wah!!nmpk sgt sebelum ni aku tak dedikasi...dedibasi ade la...haha
7. melancong...maklumla, pasport dah buat..hehehe...
8. menjadi anak,kekasih, kawan, yang baik dan setia..ahaks
9. rajin masak di rumah..contohnya buat karipap semalam bersama hanim...hanim wat sardin sedap...hihi...rajin kan hanim???kenapakah nama aku xde dalam memasak semalam?nampak sgt aku tolong nyebok je..hehe
10. mkn pizza hut...hahaha..ni bukan azam ek, ni kempunan pizza namenye..
hmmm...ade lagi nnt i tambah la..hehehe..yang penting no 1 mmg kene buat..hanya utk iphone..haha

Semoga tercapai semuanya...insyaAllah..